Udfordringer ved eksportopstart – vores løsning


De færreste mindre virksomheder har den nødvendige TID og de nødvendige faglige kompetencer til at tage professionel hånd om en eksportopstart sideløbende med den daglige drift. Samtidig er tysk og tysk dialog en udfordring for mange. Sammenholdt med de økonomiske udfordringer udgør det store forhindringer for en vellykket eksportopstartsproces samtidig med, at der kan være store fordele i at få sig etableret hos nye kunder udenfor Danmark.

Der er heldigvis masser af professionel hjælp at få, og på mange EU-ordninger er der tilknyttet tilskudsmuligheder og økonomisk støtte.

Men i hverdagen er ethvert firma alene!

Vi skræddersyer vores indsats til fødevareproducentens stærke og svage sider, men et eksempel på et forløb kunne være helt, delvist eller et mix af:

  1. Markedsscreening.
  2. Store-Check
  3. Markedsundersøgelse – yderligere fokuserede tiltag
  4. Field research – eventuelt fælles virksomhedsbesøg i området
  5. Strategiforløb
  6. Prøvesalg i op til 12 måneder.
  7. Samarbejdsaftale om salg eller bistand til salg

Netop ved at kunne tilbyde at gå hele vejen, adskiller vi os fra det almindelige udbud af konsulenter. Ved at benytte Det Gode Marked fra starten sikres den røde tråd fra de indledende forberedelser og frem til det egentlige salgsarbejde.